BRUZZ zowel bij Vlamingen als anderstaligen geliefd in Brussel en de Vlaamse Rand

BRUZZ is het bekendste mediamerk van Brussel. Dat zegt de BRUZZ Bereikstudie 2024 uitgevoerd door Ipsos. Die studie meet het bereik en het profiel van de verschillende media van BRUZZ.

In 2016 zag BRUZZ het levenslicht als nieuw en overkoepelend mediamerk van alle Vlaams-Brusselse media en in die 6 jaar tijd heeft de Brusselaar de weg naar BRUZZ duidelijk gevonden. Dat blijkt uit een recente bereikstudie die Ipsos uitvoerde. De bereikscijfers schieten voor alle kanalen (het magazine, het televisiekanaal, de radiozender, de website & sociale media en het magazine) de hoogte in.

BRUZZ bereikt elke maand 325.000 lezers, kijkers en luisteraars in Brussel en de Vlaamse Rand

Het gaat om een jong en taaldivers publiek.  BRUZZ is (met een score van 78% op naamsbekendheid) vooral erg populair bij de Nederlandstaligen, maar ook de Franstaligen (45%) weten het mediamerk te smaken.

Ook anderstaligen zijn fan

Het Ipsos onderzoek gebeurde in Brussel en de Vlaamse Rand. Hoewel BRUZZ voornamelijk in het Nederlands schrijft, bereiken ze ook anderstaligen. Die laatste groep was in de enquête zelfs groter dan de Nederlandstalige respondenten. In totaal bereikt BRUZZ 157.000 Nederlandstaligen én 195.000 anderstaligen in Brussel en de Rand.

We hebben een beperkt aanbod Franstalige en Engelstalige artikels, maar veel anderstaligen lezen ook onze Nederlandstalige artikels. Zo krijgen die mensen toch een genuanceerder beeld van Brussel, dan het beeld dat je soms krijgt als je onze Franstalige mediacollega’s leest.

Hoofdredacteur Kristof Pitteurs