Een verrassend veelzijdige brouwcampagne van Ads & Data en Grimbergen

Ads & Data Brand Studio en Alken Maes sloegen de handen in elkaar om een doeltreffende mediastrategie voor de thuisbrouwwedstrijd van Grimbergen op te zetten. De zoektocht naar thuisbrouwers die samen met meesterbrouwer Cédric Lebbe aan de slag mochten, kreeg al snel de naam: ‘Brouw Met Mij’ met als apotheose een heus brouwfeest.

Oproep via Ads & Data-media voor thuisbrouwers

De briefing van Alken Maes voor Grimbergen was helder: een thuisbrouwwedstrijd zo groots mogelijk aanpakken met respect voor het verhaal en de identiteit van het merk Grimbergen. Het creatieve concept ‘Brouw Met Mij’ werd meteen gesmaakt door het team van Grimbergen en kreeg dan ook al snel vorm.

Bij een sterk concept hoort een straffe mediastrategie. In januari gaf Ads & Data Brand Studio het officiële startschot voor de oproepfase. Het gezicht van de campagne, Filip Peeters, vroeg in een online oproepspot op het volledige Ads & Data-netwerk (waaronder VRT MAX en GoPlay) om een kruidig, blond bier te brouwen. Een oproep die ook in DS Magazine werd gedeeld en die Grimbergen via z’n eigen communicatiekanalen en cafés lanceerde.

Het schuimende summum: een ‘Brouwfeest’

Na de oproepfase werden alle inzendingen geproefd en vakkundig beoordeeld door een dertienkoppige jury. Om de finale alle eer aan te doen, bedacht Ads & Data Brand Studio het ‘Brouwfeest’. Een klassiek trouwfeest met een twist waar Filip Peeters samen met Pater Karel de beste amateurbrouwers Martijn en Erwin tot de enige echte brouwers van de Grimbergen Cuvée 2024 kroonden.

Het eindresultaat is te bewonderen in een miniprogramma op alle Play-zenders en via een korte, online teaser op het volledige Ads & Data – netwerk. Bovendien creëerde Brand Studio voor alle bierliefhebbers drie native artikels op de nieuwssites van Mediahuis. Nu is het alleen nog wachten tot de Grimbergen Cuvée 2024 van Martijn en Edwin dit najaar in de winkelrekken ligt. Een mooie afsluiter die opnieuw via alle mediakanalen van Ads & Data te volgen zal zijn.

“De samenwerking met Ads & Data voor de eerste Grimbergen Thuisbrouwwedstrijd was een enorm succes én de basis voor een langdurige samenwerking. Ads & Data kwam met het sterke concept ‘Brouw met mij’, waardoor we onze passie voor brouwen nog beter konden delen met de consument en meer specifiek met de getalenteerde thuisbrouwers in België. De vlotte communicatie en aangename draaidagen leverde prachtige assets op die de zichtbaarheid van Grimbergen over de verschillende kanalen heen een mooie kwaliteitsvolle boost heeft gegeven.”

Stijn Adriaenssens, Brand Manager Craft, Alken Maes

Bekijk het miniprogramma

Vragen of meer info?

Els Vercauteren

Els Vercauteren

Brand Studio director +32 475 90 03 34 Els.Vercauteren@adsanddata.be