Meer flexibiliteit voor Podcast Advertising dankzij CPM-tarieven

Met de introductie van CPM-tarieven wordt podcast advertising nog toegankelijker en vooral flexibeler. Of je nu kiest voor podcast advertising, sponsoring, of een op maat gemaakte branded bodcast, CPM-tarieven maken het nog eenvoudiger om podcasts in je mediaplannen op te nemen.

Podcasts zijn uitgegroeid tot een krachtig en populair medium. In België luistert maar liefst 39% van de bevolking regelmatig naar podcasts. Vooral jongere luisteraars, in de leeftijdsgroepen van 18-34 en 18-44 jaar, omarmen dit format massaal. Maar ook andere doelgroepen, zoals 55-plussers, ontdekken de wereld van podcasts. Hierdoor bereiken podcasts een breed en gevarieerd publiek en worden ze beschouwd als een betrouwbare bron van informatie.

Nieuw: CPM tarieven

De introductie van CPM-based tarieven is vooral om het adverteerders gemakkelijker te maken in een steeds complexere mediawereld. CPM-tarieven worden al jarenlang in digitale context en bij online video gebruikt. Het is dus een gekende manier van aankopen waarbij adverteerders podcasts gemakkelijker zullen kunnen integreren in hun mediaplannen. Daarenboven is het een futureproof oplossing die we in de toekomst verder kunnen uitbouwen naar een programmatic aanbod.

We bieden drie krachtige manieren aan om te adverteren in een podcast:

  1. Podcast Advertising
    Hierbij krijgen de luisteraars voor de start van de podcast een preroll advertentie te horen. Dit kan voortaan aangekocht worden op CPM-basis, waarbij je kan kiezen voor RON (Run of Network) of voor een specifieke context, passend bij jouw merk en doelgroep.
  2. Podcast Sponsoring
    Koppel je merk aan een specifieke podcast voor een maximale merkassociatie, wat zal resulteren in een verhoogde impact. Ook podcast sponsoring wordt vanaf nu op CPM-basis aangeboden.
  3. Branded Podcasts
    Vertel je eigen verhaal via een op maat gemaakte podcast, helemaal afgestemd op jouw merkboodschap en doelgroep. Onze Ads & Data Brand Studio helpt je graag om op maat je branded podcasts uit te werken.

De voordelen van Impression Based Buying (CPM) nog eens op een rijtje:

  • Marktconform aanbod
    Kies voor RON of specifieke nieuwstitels zoals De Standaard, Nieuwsblad, of Het Belang van Limburg of ga voor verschillende contexten of net voor een specifieke podcast zoals Sjotcast of Vrolijke Vrekken.
  • Exclusieve advertentiepositie
    Wij geven jou een unieke advertentiepositie per podcast, waardoor jouw boodschap alle aandacht krijgt.
  • Grotere inventory en flexibele campagneplanning
    Optimaliseer je bereik met een grotere advertentie-inventory en flexibele planningsmogelijkheden.
  • Uitgebreide rapportering
    Door het gebruik van een Ad Server krijg je als klant een gedetailleerd campagnerapport dat conform is met de reporting van onze digitale campagnes.

Wil je ontdekken hoe jouw merk kan profiteren van de snel groeiende populariteit van podcasts? Neem contact op met Svooike Demunter en verken de mogelijkheden van podcast advertising op CPM-basis!

Contacteer Svooike Demunter